Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

snart e det dax.....

Av Jeanette - 21 maj 2011 16:06


För förlossningen... har bara 14 dagar kvar tänk herregud att man gått så länge med denna magen..  kommer säkert sakna den sen som förra gången... men det kommer ändå kännas skönt att få tillbaka sin kropp igen...


Denna veckan har det börjat hända lite mer.. har sammandragningar å förvärkar lite då å då.. igår va vi å kolla bebis å allt va bra... den är nu fixerad :) det känns bra då e det nog inte långt kvar.. hoppas hoppas...


Molli får nu vara på dagis på heltid vilket känns bra blir lite lättare för mig att vila nu.. och hon bara älskar att va på dagis... å hon somnar jätte fort på kvällarna när hon varit där å lekt med sina kompisar..Hon hittar på mer å mer bus här om veckan fick min sambo ta hem klottersanerings medel från jobbet för det va ju nån som hade fått tag på en sprit penna å målat så fint på vårat nya fina vardagsrums bord.. Gissa om hon sen skämdes... sen för nån kväll sen smög hon ut i köket å hade klättrat upp på en stol å fått ner en burk med flingsalt å som hon sen så fint hällt över i en skål och satt å åt av.. när jag upptäckte detta så sa hon titta mamma jag har socker.. det e gott.. hmmm nja sa jag vet inte om det där e socker de e faktiskt salt å så får väl du inte göra eller hur... hon skämdes åter igen för att hon insåg att hon gjort fel... får väl se va nästa hyss e.. tror jag ska fixa en sån där liten bok som emils mamma satt å skrev ner hans hyss i... :)  kan ju va kul att titta tillbaka i sen när hon e större...



Idag just nu i detta ögon blicket håller min älskade sambo på å skurar å polerar vardagsrums golvet me riktiga maskiner... me like :)

får hoppas att det kommer bli finare golv nu.. men lättare att städa kommer det iaf att bli... å det känns skönt nu när bebis snart e här... medlet ska ju sitta på i en timme... å då ska vi passa på att åka till svärmor en stund.. hon e ny opererad i nacken så får se om det e nått hon vill ha hjälp med.. kan ju inte göra allt för mycket men kanske nått iaf...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 28 juni 2011 18:30

den 15 juni kl 11.17 kom min son ut :) hann bara  va inne på förlosingen 1,5 timme sen va han ute... herre gud jag som hade planerat att ha många timmar där inne som sist... men det gick så fort alla barnmorskor å sköterskor å doktorer hann inte med ...

Av Jeanette - 11 juni 2011 15:00

                                    hej alla som följer min blogg!!   Har inte orkat skriva det senaste, har varit lite nere.... Har nu haft förvärkar kraftiga sådana i en veckas tid.. Å haft sååå ont så jag grinat... I natt fick min sambo no...

Av Jeanette - 6 maj 2011 18:20

                                                     hej igen!     Nu har det gått en tid sen jag sist skrev. magen har sjunkit å det känns lättare att andas nu. men ibland får jag sån andnöd så kjag står bara å flåsar... men nu e det int...

Av Jeanette - 2 april 2011 16:28

    Dagen började med att dottern vaknade 04.00 i natt. hon ville se på tv vilket jag såklart vägrade.Men tillslut efter mycket övertalning la hon sig i min och sambons säng och det tog inte mer än ca 20 min så sov hon så djupt att hon snarkade:)...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards